Adresa

  • Nádražní 433, Třešť
  • info@optet.cz
  • 776 552 383

Technické problémy

  • admin@optet.cz
  • 776 552 383

Vyjádření k existenci sítí

  • site@optet.cz
  • 608 222 861

Fakturace a vyúčtování

  • ucetni@optet.cz

Časté dotazy

Internet

Co instalace obnáší?

V případě optického internetu přivádíme do domu (bytu) vlastní optický kabel, na který v předem domluveném místě napojíme optický router, který zároveň obsahuje WIFI přístupový bod.


V případě bezdrátového internetu umisťujeme přijímací anténu vně domu (bytu) a odsud vedeme UTP kabelem spojení na WIFI přístupový bod uvnitř domu (bytu). Instalace internetu trvá zhruba jednu hodinu, doplňkové práce (např. lištování, zásuvky) nutno dohodnout předem.

Mohu požít svůj modem od předchozího operátora nebo ho dostanu od Vás?

ADSL ani jiný modem nelze použít. Lze použít vlastní zařízení, musí se však jednat o plnohodnotný router / WiFi router kompatibilní se standardem ethernet. Každý náš zákazník má při instalaci nárok na zapůjčení WIFI přístupového bodu zdarma.

Je rychlost internetu garantovaná?

V případě domácí přípojky rychlost garantovaná není. Snažíme se však, aby rychlost plně odpovídala rychlosti zakoupené. Nastane-li situace, že Vámi naměřená rychlost je o více než 1/3 nižší, kontaktujete naši technickou podporu pro řešení situace.

Kde mohu rychlost ověřit?

Rychlost lze orientačně proměřit na serveru speedtest.cesnet.cz nebo speedtest.net. Pro nejpřesnější měření připojte Vaše zařízení skrze ethernetový kabel. K mírnému snížení rychlostí dochází i na vašem routeru. Pokud je to možné, doporučujeme měření postupně realizovat z více nezávislých PC.

Uplatňujete FUP?

Neuplatňujeme žádné datové limity, tedy ani FUP.

Dostanu od vás veřejnou IP adresu? Nebo používáte NAT?

Pevnou, veřejnou IP adresu lze nastavit na vyžádání ze strany zákazníka. Standartně je přidělena v počtu 1 přípojka / 1 adresa.

Mohu použít pro odesílání emailů libovolný SMTP server?

Cizí SMTP servery neblokujeme, pro bezproblémové odesílání emailových zpráv prostřednictvím poštovního klienta (Outlook, Mozilla Thunderbird apod.) doporučujeme použít server smtp.optet.cz

Používáte IP adresy verze 4 nebo 6?

V současné době používáme verzi 4. Paralelní provoz IPv6 plánujeme na 1Q/2021.

Jsem Váš zákazník a chci vyšší rychlost internetu.

V případě, že jste naším zákazníkem a chcete rychlost internetu jakou nově nabízíme, je nutno nás kontaktovat prostřednictvím e-mailu na adrese admin@optet.cz (nebo zde prostřednictvím formuláře) s uvedením jména, příjmení a čísla Vaší smlouvy, případně čísla jedné z Vašich faktur. Následně budete kontaktování našimi pracovníky o dalším postupu.

Chytrá televize

Co instalace obnáší?

Poskytování služeb IPTV je možné pouze souběžně s optickým připojením k internetu. Je proto potřeba mít od nás zřízenou přípojku k internetu. Instalace jako taková spočívá v přivedení UTP kabelu od místa, kde máte umístěn optický router (WIFI přístupový bod) k Vaší televizi. Zde umístíme set top box, který propojíme HDMI, případně SCART kabelem do televize.

Co mě bude zřízení příjmu TV stát?

Zřízení příjmu IPTV je vázáno na set top box, který si u nás musíte zakoupit. Cena toho přístroje je 2500,- Kč včetně DPH. K tomuto set top boxu je již možné spárovat další, maximálně 4, přijímací mobilní zařízení (tablet, mobilní telefon apod.). Za tato další zařízení se již další poplatky ani paušál neplatí.